Israel’s Iron Dome Fails to Intercept Eilat Rockets

 
Local Editor
 
The Zionist entity’s vaunted Iron Dome anti-missile system failed to intercept at least two rockets fired from Egypt’s Sinai Peninsula. The two rockets hit the occupied Red Sea resort town of Eilat early on Wednesday with no casualties reported.Rockets hit Eilat
Israeli military sources said the vaunted Iron Dome anti-missile system, which was recently deployed around Eilat, did not engage to intercept the rockets.

“We’ve found two explosion sites in the city, we’ve also closed off the airport as a precaution,” police spokesman Micky Rosenfeld told AFP, saying one landed in “an open area close to one of the neighborhoods.”

He said the sirens had sounded but that there were no initial reports of casualties. “Bomb disposal experts are searching the area,” Rosenfeld said.

The military spokesman said both rockets had struck open areas.

“There were two rockets fired from Sinai, both landed in open spaces,” he said.

Later on, Israeli website, Haaretz, reported that the airport in Eilat reopened.

Egypt denied that rockets were fired from its territories, with senior military official said troops were “investigating” the incident.

Hours later, a Salafi group called the Mujahedeen Shura Council posted a statement online saying its militants had “managed to target occupied Eilat with two Grad rockets” without saying where they were fired from.

Source: AFP
17-04-2013 – 11:31 Last updated 17-04-2013 – 14:43

    جماعة جهادية تتبنى صاروخين سقطا على إيلات

     خاص بالموقع – تبنت جماعة مجلس شورى المجاهدين في أكناف بيت المقدس الجهادية إطلاق صاروخين على مدينة ايلات. وكان قد انفجر صاروخان جنوب الأراضي المحتلة، صباح اليوم، بدون التسبب في وقوع ضحايا.
     

    د. حطيط : تنظيم القاعدة سارع الى تبني هجوم إيلات رغم عدم إلتزامه قتال إسرائيل !

    .related { background-color:#F5F5F5; padding-top: 10px; padding-right: 0px; padding-bottom: 5px; padding-left: 5px; } .related ul { margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-right: 10px; padding-right: 10px; } .related li { list-style-image: url(images/themes/default/bullet.jpg); color:#000000; } .related a { color:#000000; text-decoration:none; } .related a:hover { color:#666666; }
     أكد العميد المتقاعد أمين حطيط في تصريح لوكالة أنباء آسيا أن أحد فروع تنظيم القاعدة سارع إلى تبني هجوم إيلات عبر أحد فروعه رغم أنه لا يلتزم قتال إسرائيل منذ نشأته.
    وقال حطيط أن هناك أكثر من فرضية حول هجوم إيلات، وربما تقف ورائه جهات منخرطة فعلاً في المقاومة ضد إسرائيل، لكن مسارعة القاعدة عبر أحد فروعها لتبني العملية هو محاولة منها لتصوير نفسها بأنها تدافع عن حقوق الإسلام والإسلاميين ومصالحهم في محاولة للتغطية على أعمالها وجرائمها في ظل الهجمة التي تتعرض لها.

    كما إستبعد أن يكون تنظيم القاعدة هو من قام فعلاً بإطلاق الصواريخ باتجاه إيلات لأنه ومنذ نشأته قبل عقود لم يلتزم بالعمل المقاوم ضد الكيان الصهيوني، كما أشار حطيط الى إحتمال أن يكون هناك نوع من الإنشقاق عن الفرع الرئيسي من قبل بعض العناصر الذي تم التغرير بهم من قبل تنظيم القاعدة بالقتال ضد إسرائيل، واكتشفوا لاآن أن مشروعه لا يتبنى مشروع المقاومة.

    كلام حطيط يأتي في سياق تعليقه على إعلان جماعة مجلس شورى المجاهدين والتي تتخذ من غزة مقرا لها، اطلاق صاروخين على مدينة ايلات جنوب اسرائيل.

    وأعلن البيان أنه “تمكن أسود مجلس شورى المجاهدين في اكناف بيت المقدس من استهداف مدينة ام الرشراش المحتلة (ايلات) بصاروخين من طراز غراد صباح اليوم بعدما كان الجيش الاسرائيلي اعلن بانه تم اطلاق الصاروخين من صحراء سيناء المصرية”.

    وأعلنت القناة الثانية الإسرائيلية صباح الأربعاء عن إيقاف حركة الملاحة في مطار إيلات نتيجة سقوط ٣ صواريخ على منطقة إيلات، بينما أكدت الإذاعة الإسرائيلية أن إنفجارات إيلات ناجمة عن هجوم صاروخي دون ورود تقارير عن خسائر بشرية أو أضرار.

    كما لفتت القناة الأولى الاسرائيلية الى أن القبة الحديدية المنشورة في إيلات لم تعمل على منع الصواريخ من السقوط.

    من جهتها اعلنت الشرطة الاسرائيلية عن سقوط ٣ صواريخ على مستوطنة ايلات مصدرهم سيناء، ما أدى الى إصابة منزل ولا أنباء عن سقوط ضحايا.

    وافاد متحدث باسم الشرطة عن انفجار صاروخ صباح الاربعاء في مدينة ايلات الواقعة على البحر الاحمر بجنوب اسرائيل بدون التسبب بوقوع ضحايا.

    إعداد: يوسف الصايغ

    River to Sea Uprooted Palestinian  
    The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of this Blog!

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s